sâmbătă, 24 mai 2014

interviu dat domnului Iulian Sarbu

Interviu cu scriitoarea Dorina Neculce


preluare:  http://iulianes31.wordpress.com/
cu multumiri :)
Dorina Neculce
crezul artistic
„Fac parte din copilăria mea ca dintr-o țară”- Antoine de Saint- Exupery
date biografice
scriitor, membră a Societatii Junimea 90 -Iasi
Coordonator de Cenaclu literar- Universul Prieteniei, Iasi-2009-2011
Membră în Consiliul director -Asociația Universul Prieteniei, Iași-2011publicații : debut- 2009, volumul colectiv de versuri „Iarna”, Editura All -Iași- apariție sub egida Asociației Universul Prieteniei- Iași
volum de poezii „Lumea din oglindă”- 2010- editura Pim, Iași
volum de proză scurtă „Dacă aș putea străbate timpul” 2010- editura Pim, Iași
volum de versuri „Surâsul meu Gothic” sub egida Societății culturale Junimea 90, Iași-editura Pim, Iași, decembrie 2011
volum de versuri „Zbor sihastru”- prin Societatea Junimea 90- editura Pim, Iași, mai 2012
volum de versuri „Urme vechi”-Societatea Junimea 90- editura Pim , Iași, mai 2012în editură se afla volumul personal de versuri „La marginea tăcerii” care va fi lansat în august împreună cu antologia de versuri -„VADE MECUM” de care se ocupă Dorina Neculce și doamna Didina Sava- fostă vicepreședinte a Asociației Universul Prieteniei Iași și unde au adunat versuri şase poeți contemporani, printre care si invitata noastră de astazi.
1.Doamnă Dorina, am să vă rog să ne spuneţi câteva cuvinte despre dv. Ce ar trebui să cunoască cititorul despre scriitoarea Dorina Neculce?
M-am născut într-un sat din județul Botoșani, în satul Neculce, căruia i-am „furat” numele.
Am absolvit un liceu de filologie -istorie în orașul Botoșani prin anii 1980-1984.
Sunt o veche cenaclistă, întrucât am activat într-un cenaclu literar încă din anii de liceu.
Scriu de foarte mult timp, dar am debutat în anul 2009, în volumul colectiv „Iarna” editat sub egida Asociației Universul prieteniei din Iași.
Am obținut unele premii la concursuri de poezie organizate pe internet și am publicat niște volume de proză și poezie.
2.De când aţi început să scrieţi?
Scriu din timpul anilor de liceu și chiar mai dinainte pentru că aceste scrieri m-au recomandat liceului de specialitate din Botoșani.
Așa era pe vremea aceea, școala hotăra, ne consilia spre un anumit domeniu și cred că era bine.
3.Dezvăluţi-ne câte ceva din bucătăria scrisului.
Nu sunt un om riguros, nu scriu într-un cadru bine organizat, eu scriu oriunde și oricând. Sunt o scriitoare spontană. Pot scrie în orice condiții, nu mă afectează ceea ce se află în exteriorul meu, contează ceea ce se află în interior, în gândirea mea, în trăirile mele aferente.
4.Ce cărţi vă place să citiţi?
Îmi place să recitesc din Mircea Eliade, de exemplu zilele acestea am recitit „La țigănci și alte povestiri”, îmi place să citesc Vargas Lossa și am savurat romanul lui „Conversație la Catedrală” înainte de a obține acel premiu nobel E un scriitor spectaculos prin acele intersectări de dialoguri, ceva ce nu am mai întâlnit la alt autor. Citesc și recitesc Dickens,.Ador „Micul prinț” de Antoin de Saint Exupery. Cred că l-am citit de vreo 50 de ori. Îl citesc de obicei elevilor mei la orele de lectură.
5.Ce hobby-uri aveţi ? Ce vă place şi ce vă displace?
Îmi place să înot, să fac gimnastică, să călătoresc, să urc muntele, să merg la teatru și să mă plimb singură. Nu-mi plac oamenii alunecoși, pe care îi simt uneori în umbra mea.
6.Ce proiecte  aveţi?
În viitor vreau să mai public un volum de poezii „Zbatere de pleoape” și unul de proză scurtă „Cu oamenii lui Dumnezeu”.
7.Ce întrebare aţi fi vrut să vă mai pun?
Aș fi vrut să mă întrebați dacă sunt recunoscută în Iași, ca o poetă contemporană și v-aș răspunde că încă nu sunt cunoscută, dar voi face tot ce îmi stă în putință ca atunci când se rostește numele meu oamenii să îl asocieze cu numele unui scriitor. Pot zice că trăim vremuri tulburi dar sper într-o limpezire și într-o revenire la normalitate. Mulțumesc pentru că mi-ați oferit ocazia de a-mi exprima niște gânduri sincere pe care le port de mult timp cu mine.

1 comentarii:

  1. M-a impresionat pana la lacrimi sinceritatea si simplitatea ta Dorina. Te admir mult. De ce nu recunosti ca esti foarte cunoscuta in mediul online. Cu pretuire, o alta Dorina dar Stoica. P.S. Am o mai veche dorinta de a veni la cenaclul Universul Prieteniei- poate ma anunti cand se mai intruneste.

    RăspundețiȘtergere